Przejdź na zielony. Dema nie odtwarzają zrównoważonego rozwoju

Współpraca
Redakcja Heroine
| 25.9.2023
Przejdź na zielony. Dema nie odtwarzają zrównoważonego rozwoju
Zdroj: Shutterstock

Bio nebio, drogie dzieci. Zrównoważony rozwój i ekologia są w modzie. Do tego stopnia, że niemal każdy maluje swój biznes na zielono. Konsumentom nie zawsze jest łatwo zorientować się, które produkty są naprawdę wytwarzane z myślą o środowisku, a kiedy producent tylko opowiada nam miłe historie.

Kiedy gigant naftowy sadzi drzewa i wykazuje troskę o "przejście na niskoemisyjną przyszłość", prawdopodobnie dla każdego dzwoni dzwonek ostrzegawczy. Ale trudniej jest, gdy na pudełku kremu czytamy, że jest on przyjazny dla środowiska. Można w to wierzyć lub nie.

Bez zielonej dopłaty

Rozsądnym przewodnikiem dla konsumentów mogą być certyfikaty i etykiety przyznawane przez renomowane organizacje, które przestrzegają jasno określonych kryteriów zrównoważonego rozwoju. Trzeba tylko wiedzieć, które to kryteria.

Na przykład w przypadku produktów kosmetycznych logo NaTrue jest zaufanym zielonym znakiem jakości. Produkty, które mogą go używać, przeszły dwie rundy zatwierdzania. Po pierwsze, oceniany jest deklarowany skład produktu. Składniki muszą być pochodzenia naturalnego lub organicznej jakości. Druga runda to inspekcja na miejscu, która musi również obejmować wyłącznie produkty i procesy przyjazne dla środowiska. Ponadto certyfikat musi być odnawiany co dwa lata. Gwarantuje to, że firma nie odbiega od standardów w recepturze lub procesie produkcyjnym w czasie.

Zdroj: dm

Na półkach dm drogerie markt, produkty marki alverde są oznaczone logo NaTrue, udowadniając, że nie zawsze trzeba płacić ekologiczną premię za produkt przyjazny dla środowiska.

Wieczna torba

W demonstracjach nie sprzedadzą ci plastikowej torby. Ale bawełniana torba, którą tu kupujesz, jest dożywotnia. Jeśli ją zgubisz, możesz po prostu wymienić ją na nową.

Bardziej organiczne niż organiczne

Produkty kosmetyczne Alverde otrzymały również w tym roku znak jakości Green Brands - wraz z produktami spożywczymi dmBio. Jest on przyznawany przez niezależne jury eksperckiej organizacji Green Brands zajmującej się marketingiem marek, we współpracy z instytutami badań rynku i opinii publicznej oraz instytucjami zajmującymi się ochroną środowiska, klimatem i zrównoważonym rozwojem. "Nacisk na rozważne i odpowiedzialne zachowanie wobec środowiska zawsze był ważną częścią filozofii dm" - skomentowała Martina Horká, dyrektor zarządzająca dm.

Ponadto produkty dmBio spełniają europejskie standardy żywności ekologicznej. Stanowi to, że aby żywność mogła być oznaczona jako ekologiczna, co najmniej 95 procent jej składników musi być ekologicznych, ale składniki produktów dmBio są w 100 procentach ekologiczne.

Zdroj: dm

Najlepszym opakowaniem jest brak opakowania

Według danych Czeskiego Urzędu Statystycznego za rok 2018, każdy z nas "produkuje" 351 kilogramów odpadów komunalnych rocznie. To niepokojąca liczba. Być może jesteśmy jednymi z mistrzów sortowania, ale nie wszystkie posortowane odpady można poddać recyklingowi i daleko nie wszystkie odpady nadające się do recyklingu są faktycznie poddawane recyklingowi. Dotyczy to w szczególności tworzyw sztucznych. "W przypadku niektórych produktów firma dm zdecydowała się na stosowanie opakowań papierowych, jak w przypadku stałych szamponów, odżywek i mydeł Alverde i Balea" - mówi Markéta Kajabová, szefowa działu ekspansji dm.

Zdroj: dm

Istnieje jednak prosta, wręcz prymitywna zasada: najlepsze odpady to te, które w ogóle nie powstają. Na przykład nie wkładanie tubki pasty do zębów do innego papierowego pojemnika. Dlatego pasty do zębów dm Dontodent kupuje się prosto z tubki. W ubiegłym roku, w niektórych "demo" pojawiły się stacje napełniania ekologicznych środków czyszczących i piorących, które klienci mogą zabrać w pojemnikach wielokrotnego użytku. Reakcja społeczeństwa była tak pozytywna, że stacje napełniania pojawiły się w każdym mieście hrabstwa.

Zdroj: dm

Dyskusja dot. artykułu

Nikt nie dodał jeszcze komentarza do dyskusji

Zostaw komentarz