Górskie szczyty nie należą już tylko do najbardziej wytrawnych rowerzystów. Wraz z rowerami elektrycznymi pojawił się zupełnie nowy trend. Zacierają one różnice w wydajności. Przesuwają granice wszystkich rowerzystów, niezależnie od wieku, płci czy kondycji fizycznej.
Oczywiście są osoby, które lubią ekstremalny wysiłek fizyczny, ale nie dotyczy to wszystkich. Nie każdy ma po prostu ochotę usiąść na rowerze i dać upust swojej duszy w środku buszu. Dlatego nie trzeba pozbawiać się pięknych widoków i radości z jazdy na świeżym powietrzu.
Rowery górskie MTF Mount 7.3 i Hill 7.3 umożliwiają przejechanie do 200 km na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 25 Ah.
Dostępne są również specjalne rowery elektryczne dla kobiet. "Istnieją różnice w geometrii ramy, na przykład górna rura ramy jest obniżona nawet w sportowych modelach e-rowerów. Ułatwia to wsiadanie na rower i jest bardziej odpowiednie dla kobiet o niższym wzroście. Konstrukcja tych rowerów elektrycznych jest również dostosowana do kobiecego gustu" - mówi Jakub Danačík, ekspert ds. rowerów elektrycznych z firmy Mountfield, która sprzedaje rowery elektryczne MTF.
Na rynku dostępnych jest wiele rowerów elektrycznych dla kobiet, można wybierać między modelami górskimi, crossowymi, trekkingowymi i miejskimi. A jeśli zależy ci na wyrzynarce, nie ma problemu. Nawet te rowery można teraz kupić z silnikiem.
Do wyboru są rowery elektryczne z silnikiem środkowym lub tylnym. Środkowy silnik nadaje się do bardziej sportowej jazdy i będzie szczególnie mile widziany przez bardziej aktywnych rowerzystów, którzy lubią pocić się na rowerze elektrycznym. Zalety silników środkowych to optymalne dostarczanie mocy, wysoki komfort jazdy, idealny rozkład masy i, co nie mniej ważne, bardzo naturalne i przyjemne wrażenia z jazdy.
Tylne silniki elektryczne występują głównie w rowerach do jazdy na rowerze. Włączają się przy pierwszym pedałowaniu i nie wymagają tak dużej siły pedałowania, więc rowery elektryczne z tym rodzajem napędu są odpowiednie także dla osób starszych. Silnik w tylnej piaście jest bardziej optymalny do jazdy po drogach i utwardzonych ścieżkach lub w umiarkowanym terenie. Posiada on wolne koło i nie stawia prawie żadnego oporu podczas pedałowania bez wspomagania.
Jeśli chodzi o zasięg, kluczowym parametrem jest pojemność akumulatora. Niektóre osoby wymagają bardzo dużych zasięgów, a następnie potrzebują baterii o najwyższej możliwej pojemności. Inni jeżdżą tylko na krótszych dystansach i wystarczy im słabsza bateria. "Dlatego idealnym rozwiązaniem jest możliwość wyboru spośród kilku rodzajów akumulatorów o różnych pojemnościach i zasięgach dla każdego modelu" - mówi Jakub Danačík.
I dodaje, że w tym roku Mountfield oferuje co najmniej dwa rodzaje akumulatorów do każdego roweru elektrycznego, a nawet cztery do niektórych modeli. W tym najmocniejszy zintegrowany akumulator o pojemności 25 Ah, z którym można przejechać do 200 kilometrów na jednym ładowaniu.
Do roweru elektrycznego można również dobrać funkcjonalną odzież rowerową, która zapewni najbardziej komfortową jazdę. A potem można ruszać na siodełko!
Więcej informacji na temat rowerów elektrycznych można znaleźć na stronie www.mountfield.cz.
Ten artykuł został napisany we współpracy z naszym partnerem Mountfield.
Wszystkie artykuły autorki/autora