Wszystko musi przetrwać. W branży nie mówi się o molestowaniu i szantażowaniu modelek, potwierdza Czech.

Kariera w modelingu
MeToo
Modele
Modele XXL
Modelowanie
Modelowanie nebo
Molestowanie seksualne
Praca w modelarstwie
Rozmiar plus
Znęcanie się nad dziećmi
Gabriela Knížková
| 5.2.2024
Wszystko musi przetrwać. W branży nie mówi się o molestowaniu i szantażowaniu modelek, potwierdza Czech.
Povolání modelky je snem mnoha dívek, realita je ale drsnější. Shutterstock

Modelki plus size lub kobiety po pięćdziesiątce dumnie kroczące po prestiżowych wybiegach w Paryżu i Mediolanie. Modeling przeszedł w ostatnich latach poważną transformację. Ale tylko pozornie. W rzeczywistości nadal jest to biznes, w którym najważniejsze jest dobre samopoczucie psychiczne, fizyczne i finansowe jego głównych twarzy. W związku z tym stan Nowy Jork proponuje ustawę mającą na celu ochronę modelek przed szantażem finansowym i przymusem.

Dwudziestoczteroletnia Martina, której prawdziwe imię jest znane redaktorom, zajmuje się modelingiem od ponad ośmiu lat. W tym czasie nakręciła niezliczone kampanie w Mediolanie, Paryżu, Barcelonie i innych miejscach. "To świetna praca i niesamowita okazja", mówi. Przyznaje jednak, że zawód modelki nie jest jednoznacznym spełnieniem marzeń z dzieciństwa, jak wiele osób sobie wyobraża. "Gdy tylko zaczniesz narzekać, społeczeństwo natychmiast cię odrzuca" - podkreśla. "Żyjesz w luksusie, latasz po całym świecie".

Pomysł, że modelka jest tylko rekwizytem, który musi wszystko znosić, jest nadal głęboko zakorzeniony, mówi. "Jako modelki często jesteśmy traktowane jak przedmiot. Mamy być w porządku ze wszystkim, przytakiwać wszystkiemu. Nic nie może być problemem. Ludzie, którzy nie pracują w modelingu, nie mają o tym pojęcia. Nie zwraca się na to uwagi" - podkreśla.

Kraje europejskie wciąż czekają na zaproponowanie standardu podobnego do Fashion Workers Act. Dopóki politycy w Unii Europejskiej nie zaczną interesować się sektorem mody, modeling pozostanie świecidełkiem, z praktykami pod powierzchnią, które są znacznie mniej piękne niż błyszczące kampanie, które widzimy w mediach.

Dyskusja dot. artykułu

Nikt nie dodał jeszcze komentarza do dyskusji

Zostaw komentarz